DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Grafikte Güncel Yaklaşımlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 227
Güz/Bahar
3
0
3
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Grafik tasarım disiplini, günümüzde farklı disiplinlerle iletişim halinde olup, her geçen gün yeni kullanım alanları oluşturmaktadır. Bu ders ile öğrencilerin mesleklerinin gerektireceği farklı disiplinlerle iletişimini deneyimlemesi ve yeni kullanım alanlarını keşfetmesi hedeflenmiştir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Grafik tasarımı alanının farklı disiplinlerle iletişimini deneyimleyebilecek
  • Sektörün talep edip öğrencinin yönelebileceği yeni grafik uygulama alanlarını deneyimleyebilecek
  • Mesleğin gerektirdiği yenilikleri tanıyabilecek
  • Mesleğin gerektirdiği yenilikleri değerlendirebilecek
Ders Tanımı Bu dersin içeriğini, görsel iletişim tasarımını temel alan grafik üretim yazılımlarının bilgisi ve teknik donanım için gerekli altyapı hazırlığı oluşturur.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Öğrencilerle tanışma, dersin içeriği hakkında bilgilendirme
2 Storyboard nedir? Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 1
3 Hikaye çalışmaları Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 2
4 Storyboard el çizim çalışmaları Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 2
5 Storyboard el çizim çalışmaları Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 3
6 Bilgisayar destekli storyboard çizimi Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4
7 Bilgisayar destekli storyboard çizimi Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4
8 Ara sınav
9 Konsept geliştirme Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 2
10 Uygulama Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 3
11 Uygulama Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 3
12 Uygulama Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4
13 Uygulama Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4
14 Proje değerlendirme Öğrencilerin hazırladıkları projelerini sunumunu yapacaktır.
15 Proje değerlendirme Öğrencilerin hazırladıkları projelerini sunumunu yapacaktır.
16 Final sınavı
Ders Kitabı

Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. (Çevirmen : Mehmet Emir Usu) ISBN: 9789750406461 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Çınar, K. Çınar, S. (2018). Temel Tasarım, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları. ISBN: 9786056697074

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
45
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
55
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
5
2
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
78

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest